Szeretettel köszöntelek a Honda NS-1 50 klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Honda NS-1 50 klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Honda NS-1 50 klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Honda NS-1 50 klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Honda NS-1 50 klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Honda NS-1 50 klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Honda NS-1 50 klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Honda NS-1 50 klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kapacitív kisüléses (CDI) gyújtásrendszer
Esetünkben a gyújtórendszer három egységből tevődik össze:
- lendkerék-mágneses generátor, mely magába foglalja a gyújtás
töltőtekercsét (350 V), és a jeladó tekercset
- CDI gyújtás-elektronika az egyenirányító diódákkal, a tirisztorral, és
a kondenzátorral (fólia kondenzátor)
- gyújtótekercs, mely alacsony primer induktivitással rendelkezik,
menetszáma a hagyományos gyújtótekercsénél nagyobb, azzal nem cserélhető
fel!
Ebben a gyújtórendszerben egy kondenzátor tárolja az elektromos
energiát, és ez a primer gyújtótekercsen keresztül kisülve a szekunder
tekercsben létrehozza a gyújtófeszültség-impulzust. Ahhoz, hogy a
kondenzátorban megfelelő mennyiségű energiát tárolhassunk, magas
töltőfeszültségre van szükség. Esetünkben ezt egy külön tekercs
biztosítja, mely 350 V-os feszültséggel tölti fel a kondenzátort a CDI
gyújtáselektronikában található egyenirányító dióda segítségével. A
kondenzátor kisülését egy tirisztor vezérli, mely a jeladó tekercstől,
szintén a CDI elektronikában található diódán keresztül kap
feszültséget. A tirisztor kinyit, ezzel rákapcsolja a kondenzátort a
gyújtótekercs primer tekercsére, mely ezen keresztül lökésszerűen kisül.
Ekkor a szekunder tekercsben 40 kV-ot meghaladó feszültségimpulzus jön
létre, és megjelenik a szikra a gyújtógyertyán. A tirisztor mindaddig
nyitva marad, míg az általa kapcsolt feszültség meg nem szűnik, azaz,
míg ki nem sül a kondenzátor.
Timing Trigger: jeladó tekercs (1);
Ignition Coil: gyújtótekercs (3);
Ground: test (4);
Kill Switch: gyújtáskapcsoló (5);
AC Ignition Power: gyújtás töltőtekercse (350V) (6)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Itt egy levelezésem a témában, egyszer csak nem indult a motor, nem adott szikrát:
Küldő: mex Targy: Re: CDI elektronika
Nem ismerem az elektronikát, de szinte biztosan az ment tropára. A jeladótekercs leadott feszültségét szkóppal kell mérni, mert ez egy rövid tüske, és a multiméter becsap, mindig kevesebbet mutat a valóságosnál.
Előzmény:
Egy Honda NS-1 50 -esem van Racing Super Battle CDI gyújtáselektronikával. Az a probléma, hogy nincs gyújtás. A jeladó tekercs kb 1V-ot ad rúgásra, a töltő 10-15V-ot. A tekercsre az elektronika kb. 1,5- 3,5V-ot ad ki. A jeladó tekercstől elég ez az 1V az elektronika működéséhez, vagy az elektronika ment tönkre? A tirisztor ugye kb. 0,7V-on nyit, vagy itt más a helyzet? Elkövettem egy hibát is, mikor előzőleg nem működött a gyújtás. A trafóra a sárga vezeték helyére állandó aksi pozitívot kötöttem. Így újra működött a motor vagy 1 hónapig. Aztán megint nem volt gyújtás, pedig az állandó pozitívot ugyanúgy megkapta. Érdekes. Lehet, hogy kinyírtam a gyújtáselektronikát. Ekkor még nem tudtam milyen elektronika van a motorban. A hagyományos tekercsgyújtás alapján kötöttem így be. Válaszodat előre is köszönöm!
A CDI elektronika cseréje megoldotta a problémát. Honda Dio AF18-ashoz valót szereltem be.
|
|
fomop av808 írta 3 hete a(z) Túrák fórumtémában:
custom transformers https://vol- tique.com I'm writing...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!